Η Ειδική Αγωγή αποτελεί μια εξειδικευμένη προσέγγιση εκπαίδευσης, η οποία στοχεύει στην υποστήριξη και ενίσχυση των παιδιών με ιδιαίτερες μαθησιακές ή αναπτυξιακές δυσκολίες. Αντιμετωπίζει τις ανάγκες τους με στοχευμένα προγράμματα και μεθόδους που προσαρμόζονται στις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή, προσφέροντας μια συμπληρωματική εκπαίδευση στο παραδοσιακό σχολικό πρόγραμμα. Στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών «Λογομιλώ», παρέχουμε εξατομικευμένα προγράμματα Ειδικής Αγωγής για παιδιά και εφήβους, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες δυσκολίες και ανάγκες του κάθε ατόμου.
Οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν την αξιολόγηση και την ανάπτυξη προσαρμοσμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση των μαθησιακών ικανοτήτων και της κοινωνικής προσαρμογής των παιδιών. Ειδικότερα, η Ειδική Αγωγή αναλαμβάνει την ενίσχυση και την υποστήριξη στους εξής τομείς:
- Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσγραφία, δυσαριθμησία)
- Γενικές μαθησιακές δυσκολίες
- Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων
- Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)
- Αυτιστικό Φάσμα
- Διαταραχές ύπνου και άλλα
Η πρώιμη παρέμβαση είναι κρίσιμη για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες και αποτελεί βασικό άξονα της προσέγγισής μας. Μέσα από τη συνεργασία με τους γονείς και το οικογενειακό περιβάλλον, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν την κοινωνική και γνωστική τους ανάπτυξη, μειώνοντας δυσλειτουργικές συμπεριφορές και επιπτώσεις στην καθημερινότητά τους.
Στο Κέντρο «Λογομιλώ» παρέχουμε, εκτός από δια ζώσης συνεδρίες, και τηλεθεραπεία, κάτι που διευκολύνει την πρόσβαση σε θεραπευτικές υπηρεσίες για οικογένειες που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές ή για άτομα με δυσκολίες μετακίνησης. Οι συνεδρίες τηλεθεραπείας μας είναι απόλυτα οργανωμένες, χρησιμοποιούν σύγχρονα εργαλεία και τεχνολογίες και δεν υστερούν σε τίποτα από τις παραδοσιακές δια ζώσης θεραπείες.
Έτσι, με την κατάλληλη υποστήριξη και την εξατομικευμένη προσέγγιση, κάθε παιδί μπορεί να ξεκινήσει την πορεία του για μια καλύτερη και πιο λειτουργική καθημερινότητα.
"Κάθε παιδί είναι ένα μοναδικό ταξίδι—μαζί ανακαλύπτουμε το χάρτη της μάθησης και τη δύναμη της διαφορετικότητας!
Η ειδική αγωγή στοχεύσει σε συµπληρωµατική εκπαίδευση του τυπικού εκπαιδευτικού προγράµµατος για νήπια, παιδιά και εφήβους. Αξιολογεί τις ιδιαίτερες δυσκολίες και ελλείψεις, σχεδιάζει, και κατόπιν καταρτίζει ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραµµα ανάλογα µε τις ανάγκες του κάθε παιδιού. Η Ειδική Αγωγή διδάσκει µε την χρήση προσαρµοσµένων µεθόδων και εκπαιδευτικού υλικού, τις ανάγκες του µαθητή, παράγει γρήγορα και ουσιαστικά αποτελέσµατα στην ενίσχυση της τυπικής εκπαίδευσης.
Η Ειδική Αγωγή αναλαµβάνει µε στοχευµένη διδασκαλία τους παρακάτω τοµείς:
• Ειδικές µαθησιακές δυσκολίες (όπως δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσγραφία, δυσαριθµησία)
• Γενικές µαθησιακές δυσκολίες
• Ανεπαρκή σχολική ετοιµότητα
• Οριακό ή χαµηλό νοητικό δυναµικό
• Ψυχοκινητική καθυστέρηση
• Σύνδροµο Ελλειµµατικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)
• Διάσπαση προσοχής (ΔΕΠ)
• Ειδικές Γλωσσικές Διαταραχές
• Διαταραχή Αυτιστικού Φάσµατος
• Αισθητηριακές δυσλειτουργίες (π.χ. όραση, ακοή)
• Εγκεφαλική βλάβη και δυσκολίες νευρολογικού χαρακτήρα
• Αναπτυξιακή καθυστέρηση
• Ψυχοσυναισθηµατική ανωριµότητα
• Κοινωνικό-πολιτισµική υστέρηση
Η πρώιµη παρέµβαση είναι πολύ σημαντική και ασχολείται µε παιδιά βρεφικής ή προνηπιακής ηλικίας, µε εµφανείς διαταραχές, πριν αρχίσει η προσχολική εκπαίδευση. Επίσης, αφορά παιδιά που βρίσκονται σε επικινδυνότητα για αναπτυξιακές διαταραχές. Απευθύνεται στο ίδιο το παιδί, τους γονείς, σε ολόκληρη την οικογένεια αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον του παιδιού. Η πρώιµη παρέµβαση µπορεί να προσφέρει στα παιδιά καλύτερη επίδοση και κατά συνέπεια καλύτερη λειτουργικότητα στην καθηµερινότητά τους, εφόσον επιδρά θετικά στις γνωστικές και κοινωνικές τους δεξιότητες, µειώνοντας τις δυσλειτουργικές συµπεριφορές και τις κοινωνικές επιπτώσεις. Εν κατακλείδι, έχει διαπιστωθεί ότι οι γονείς µαθαίνουν να δουλεύουν µε τα παιδιά τους και έτσι βελτιώνεται και ενισχύεται η µεταξύ τους αλληλεπίδραση, βελτιώνοντας και ενισχύοντας την σχέση παιδιού και γονέα.